גיל ההתבגרות מציב בפני נערים ונערות אתגר של פיתוח זהות אישית וגיבוש האישיות לקראת היותם בוגרים. לשירה כוח רב בפיתוח הזהות האישית, יכולת ההתבוננות הפנימית, הגברת המודעות העצמית ועימה חוסן רגשי ויכולת התמודדות עם אתגרים, מעברים ושינויים בחיים.
בסדנה יתנסו המשתתפים בכתיבת שירה באופנים שונים ומגוונים, יתנסו בתרגילי כתיבה יצירתיים וימצאו את שפת השיר הייחודית לכל אחד מהם.
בתום הסדנא תבחן האפשרות לפרסם שירים נבחרים בקובץ שירה צעירה.
"נתן לי קצת הזדמנות לכתוב את מה שעובר לי בראש בלי להרגיש שזה "מוזר" או משהו כזה. זו הייתה אחת מהפעמים הראשונות שכתבתי שיר או משהו כזה (יחסית לדברים אחרים שכתבתי) ועכשיו אני גם יותר מבינה למה לכתוב שירים."
"למדתי לאלתר יותר בכתיבה שלי ולמצוא רעיונות יצירתיים לכתוב עליהם. למדתי לכתוב מהלב. היום יש לי פנקס קטן כל הזמן, בו אני כותבת רעיונות לשירים".
"פעם בשבוע שאני יודע שאלמד משהו אחר ממה שידעתי או שחשבתי שאלמד. תרגילים משונים ומיוחדים שמוציאים את הקול שלי, זה שהחבאת לפני שנים. הסדנה הוציאה לי את הקול שהחבאתי, את הקול שפחדתי שלא ירצו לשמוע אבל שוקי לימד אותי שהנייר אוהב לשמוע הכול ורוצה לשמוע עוד תמיד."
הַמּוֹרָה לְגֵאוֹגְרַפְיָה תָּמָר
לִמְּדָה אוֹתִי בְּדַרְכָּהּ
רָזֵי הִתְבּוֹנְנוּת אִישִׁית
בִּיצוּרֵי אֱנוֹשׁ טִיפּוּסִיִּים.
פָּקְדָה עָלַי לִפְרָקִים
לְהִתְיַדֵּד עִם פִּנַּת הַחֶדֶר,
גּוּפִי מֻפְנֶה לְמֶרְכַּז הַכִּתָּה,
גַּבִּי מְלַטֵּף קִיר מִתְקַלֵּף.
בְּעוֹדָהּ מִתְאוֹנֶנֶת אֲרֻכּוֹת
עַל הָאַקְלִים הַיָּם תִּיכוֹנִי
וּתְנָאֵי הַשֶּׁטַח הַקָּשִׁים,
הִבַּטְתִּי בְּיַלְדֵי הַמֵּאָה.
צַמּוֹת אַפְרִיקָאִיּוֹת לַיַּלְדָּה הַיָּפָה,
פָּנִים סְמוּקוֹת לַמְּשַׂחֲקִים בְּכַדּוּר,
עֵינַיִם טְרוּטוֹת לְקוֹרְאֵי הַסְּפָרִים
וּלְמִי שֶׁעָצוּב הַיּוֹם.
הַתַּצְפִּיּוֹת בְּשִׁעוּר גֵּאוֹגְרַפְיָה,
הָעֳנָשִׁים הַגְּדוֹלִים בַּמִּזְרָח הַתִּיכוֹן –
מְקוֹרוֹת נַחַל שֶׁפַע לְחַדֵּי אַבְחָנָה
בְּאַדְמוֹת הַמִּישׁוֹר הַפְּנִימִי.