השירה היא בעלת תפקיד חשוב ורב ערך בחינוכו של אדם. שירה המקפלת בתוכה עושר שפתי, ערכי ורגשי, משפיעה על הפרט, אומרת את מה שאין מדברים ורואה את הבלתי נגלה וככזו היא כלי חינוכי ממדרגה ראשונה לחיזוק מרכיבים קוגנטיביים וחוסן רגשי. יש בה כדי לחשוף בני נוער לערכים חברתיים מוסכמים של הומניזם, אהבת המדינה, אזרחות טובה ועידוד ליצירתיות וחשיבה ביקורתית עניינית. יש בה, בשירה, אמירה ומראה חברתית, תרבות שיח, סובלנות ורגישות כערכים ראויים לחברה דמוקרטית ובריאה.
חשוב לקיים חשיבה מערכתית חדשה כדי לחזק את מעמד האמנות בכלל והשירה בפרט על מפת החינוך בארץ ובמסדרונות בתי הספר. יש לפתח תוכניות הוראה רב תחומיות נרחבות ולהקצות שעות לימוד. מוצע לאפשר למורים חופש פעולה ועצמאות רבה בבחירת שירים והזמנת משוררים, פעילויות פואטיות כחלק בלתי נפרד ומוכר, ללמד שירה שלא נלמדת לבחינת הבגרות ואף לא אצל ההורים בבית. מהפכת השירה תורגש באופן ממשי בשיפור תנאי אקלים בית סיפרי.
שוקי גוטמן – מייסד 'אשכולות פואטיקה'.
זְהָבִית, הַמּוֹרָה לְלָשׁוֹן, אוֹמֶרֶת
שֶׁאֵין כָּזֶה דָּבָר:
אָדָם אָשִׁיר.
תּוּכַל לִהְיוֹת מְאֻשָּׁר
אוֹ לָשִׁיר,
אֲבָל לֹא אָשִׁיר.
וַאֲנִי אוֹמֵר
אֵין כָּזֶה דָּבָר,
אִם יֵשׁ עֲשִׁירִים יֵשׁ אֲשִׁירִים.
מֶחְקָר שֶׁהִתְפַּרְסֵם בִּכְתַב עֵת לִבְרִיאוּת הַצִּבּוּר
קוֹבֵעַ: מְאֻשָּׁר הוּא אָדָם
שֶׁאָכַל שְׁמוֹנָה פֵּרוֹת וִירָקוֹת בְּיוֹם.
אָדָם אָשִׁיר
שֶׁפַע עֲלִיּוֹת וּמוֹרָדוֹת,
בַּעַל הוֹן אַהֲבָה,
נִכְסֵי שָׁנִים,
מְרֻבֵּה חָכְמַת עוֹלָם.
הַכֹּל כְּבָר טוֹב
וְלֹא יִלָּקַח.
תָּשִׁיר, תָּשִׁיר
אָדָם אָשִׁיר.
וַאֲנִי שָׁר.